Păi la curs aici nu e ca la curs în România. În prima săptămână nu am facut deloc cursuri nici seminarii. Erau doar tururi, protecția muncii și căcaturi deastea. Dar în prima vineri, am avut parte de un curs introductiv și apoi de așa zisul ”Department Social Event”. Adică toți studenții de la media, lectorii, profii și personalul non-didactic, ne-am adunat la recepția facultei, am primit etichete cu numele și cursul pe care îl facem și ne-am pus pe băut. Pe bune…am băut cu scopul de a socializa și de a ne cunoaște între noi. O funcționat! Am cunoscut oameni faini –  studenți și cadre.

Apoi luni a urmat cursul propriu-zis. E atâta de chill și de fain că nu îmi vine să cred. Vreau să vă spun că ma duc cu plăcere la curs. Efectiv îmi place să stau 2 ore în banca și să ascult un om cum vorbește întruna. E awesome. Și vreau să vă spun că nu ne adresăm cu Domn Profesor, sau Domn Asistent, ci așa cum tipu îmi spune mie Andrei, așa îmi dă voie și mie să îi spun Derek. Awesome nu? Iar de faze de genu ”Eu așa știu că atunci când intră un profesor în sala toată lumea se ridică în picioare” nici nu se știe pe-aici. Azi mi-am băut cafea cu tipu care mă invață fotografie și mi-o zis că daca ies în seara asta, să îi dau un semn că ar bea și el o bere.

Prezența la curs. Nu e obligatoriu să mergi decăt la 4 cursuri pe semestru, la primele două și la ultimele două. Și ce se predă la restul cursurilor gasești online pe site-ul facultății. Dar de ce să nu mergi când știi că e fain, nu e plictisitor și înveți chestii care efectiv îți folosesc. Nu înveți efectiv numai materia, ci și ”transferable skills” – public speaking, team-work, presentation skills. Eu ma duc la cursuri mai mult pentru că mă ajuta să învaț cultura britanică, să înțeleg glumele, să înțeleg de ce face mișto englezu de scoțian, să înțeleg mai bine accentu – că deasta am venit aici.

Noh mi somn. Mă duc să mă culc în căminu meu unde stau singur în cameră. Ciudă?

