Ce o sa spun aici se aplică la tot ce ţine de audio-vizual, începând de la primele buletine de ştiri rulate în sălile de cinematograf până la facebookul din zilele noastre.

Deci folosim media pentru amuzament, pentru a fi informaţi, pentru educatie, pentru socializare, sau efectiv pentru a auzi/vedea o poveste noua. Motivele acestea se leagă de contentul din audio-vizualul respectiv. De exemplu contentul violent se reflecta în media violenta, adică dacă contentul îţi oferă plăcere, şi mediul respectiv îţi va oferi placere. Oare e aşa???

Filmul Avatar a ieşit in 2009. Însa pre-producţia sa a inceput prin 1997 dupa ce James Cameroon a terminat cu Titanicul. De ce a durat atâta? Păi simplu, pentru că încă tehnologia pentru a creea personajele, imaginile, etc nu era disponibilă. Aşa film fain efectiv ca imagine, nu am văzut niciodata. Imaginile, culorile, tot parcă te atrag în lumea respectvă. Tom Guining spune că atunci cand s-a inventat cinematograful şi concenptul de film, oamenii mergeau la film doar ca să-l vada, efectiv pentru a vedea imaginile cum se mişcă. Nu ţineau cont de poveste sau de ce se intamplă pe ecran.

Eu am fost Cluj sa vad Sherk 3D doar pentru ca era 3D şi neaparat vroiam să văd ceva 3D. O fost awesome. Multă lume foloseşte media doar să vadă ceva inovator, sau ceva tehnologie nouă.

În concluzie, efectiv MEDIA este o atracţie in sine, chiar dacă nu înveţi ceva sau nu socializezi când interacţionezi cu un tip de media, priveşti media ca pe un spectacol in sine

Bibliografie: Tom Guinning, The Films of Fritz Lang: Allegories of Vision and Modernity, (London: British Film Institute, 2000).

Advertisements