Dupa ce am citit postul lui Manafu am stat şi m-am gândit. Oare de ce nu prinde Twitter in Romania???

Aproape toţi colegii mei de la facultate au conturi active pe twitter. Fac updateuri îşi dau cu parerea and so on. De facebook nici nu mai vorbesc, işi updatează statusul si de 20 de ori pe zi. Şi surprinzător, chiar nu ştiu pe nici unu care să aibă blog, şi să îşi promoveze blogul pe twitter. Prietenii mei din Romania, nu au twitter, fac maxiiiiim 2-3 update de status (de cele mai multe ori e trântit acolo un link, fără nici o parere sau review). De ce e aşa mare diferenţa. Iar cei care folosesc twitter (dintre cei pe care îi cunosc) au bloguri.

Teoria mea, e că totul se trage de la educaţie. Aici la curs, nu trebuie să ridici mâna să raspunzi, iar dacă cursule te plictiseşte nu ai decât să ieşi afara şi să te plângi la cei care conduc facultatea. Şi spre deosebire de România, plângerea ta este luată în considerare când se face evaluarea profului respectiv. Studenţii de aici au un tupeu de nedescris, când au o părere diferită faţă de cea a profesorului îşi deschid gura. Ba mai mult, cadrele didactice ne încurajează să îi contrzicem. Ţin minte când eram student la UMF Tg. Mureş, şeful de serie s-a dus la decanat cu o cerere prin care se dorea montarea unui sistem de  sonorizare într-o ditatamao sală de curs, unde eram înghesuiţi 200 de studenţi şi ne vorbea un senil de 70 de ani – Preşedintele Universităţii de la vremea respectivă. Şeful de serie s-a întors cu coada între picioare fără nimic rezolvat. (Secretarele de la decanat i-au spus ceva de genu “Cum îţi permiţi tu să spui ca domnul profesor nu predă bine”) Asta doar în facultate, dapăi în cei 12 ani de şcoală când de fiecare dată când iţi spuneai părerea erai pleznit.

După aşa o perioadă lunga în opinia ta nu a fost respectată începi să crezi că efectiv părerea ta nu contează. Aşa că la ce să îţi faci twitter să scrii acolo chestii, că oricum ce spui tu nu interesează pe nimeni. Mai bine îţi faci un facebook, dai like la chestii şi pui poze cu pisici.

Asta-i singura mea explicaţie.

