…mă gândesc la relcamele awesome Coca Cola. Cei de la McCann Madrid au creat spot-ul nou care a fost lansat în 13 Decembrie şi rulează world-wide.

Spot-ul Snow Globe ne spune cum oamenii gasesc fericirea doar prin contactul cu cei dragi, desigur inspiraţi de Coca Cola. Spotul începe cu nişte oameni care sunt separaţi de prieteni şi familie şi anume un tip care lucrează până după program într-un super market, un cuplu pe o bancă şi un câine singuratic


Noh ce face reclama asta atâta de epică e că ilustrează situaţii din viaţa reală prin care oamenii de rând se ascoiază cu cei din spot. Cui îi place să stea singur de Crăciun, cui îi place să fie la muncă în ajun? Nimănui! Aşa ce zice spot-ul, “bea un cola şi trece”.

Toate reclamele de succes creeză o astfel de situaţie negativă prin care omul de rând se asociază cu cea din reclamă. Problema arătată în spot se rezolvă dacă foloseşti produsul respectiv, în acest caz dacă bei un Cola. Aşa că se imprimă în mintea omului de rând ideea că şi el scapă de probleme, nu numai de sete, dacă cumpără sau bea cola. Dacă cumperi nu ştiu ce detergent, nu scapi numa de pete, dar şi copiii o să fie fericiţi, sau dacă foloseşti margarina X n-o să ai doar burta plină, ci şi o familie care stă fain frumos la masă şi sunteţi fericiţi împreună. Cam pe asta se bazează advertisingul.

Reclama de faţă este ţintită tuturor categoriilor sociale şi anume la bătrâni, tineri, oameni cu familie, adolescenţi, copii în mare tuturor celor care sărbătoresc Crăciunul şi au lipsuri în viaţă. Cine focu n-are lipsuri??

Cam atât, aştept laude şi contraargumente.

PAA